Nordic Apparel Industries AB  | info@naofficial.se | All Rights Reserved. | Org.nr: 559129-0720

Reklamation och retur

Nordic Apparel har 14 dagar öppet köp på alla oöppnade/oskadade varor ​med undantag från underkläder. 

Det innebär att du inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor. 

 

Om en vara har använts eller hanterats ovarsamt så att den inte längre kan säljas som ny blir du skyldig att ersätta oss för eventuell värdeminskning. För att kunna fastställa en varas egenskaper eller funktion måste du i vissa fall bryta förpackningen, som i så fall skall öppnas så varsamt som möjligt samt återsändas tillsammans med varan.

 

Observera att du inte har bytes- eller ångerrätt för en vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel, eller om varan inte lämpligen kan återlämnas pga. hälso- eller hygienskäl om förseglingen har brutits.

 

Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 3 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckt felet. Om det finns garanti som är längre än 3 år kan du reklamera inom garantiperioden. Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden.

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan.

Vid fel i varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.

Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas i returen.*

Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.*

Returformulär
0